quarta-feira, 30 de junho de 2010

Indian BPO on growth track

The Indian BPO sector, which started as USD1.6 b market has seen a CAGR of 31 per cent and will cross the USD14.7 billion mark by end of 2010, said Nasscom President Som Mittal, inaugrating the 12th edition of the Nasscom BPO Summit. Though the Indian BPO business is growing, we have to overcome hurdles to create a right talent pool and infrastructure. Earlier, BPOs were concentrated in Tier I cities, however now they have realiseed the potential available in domestic market and are at aiming smaller cities, he added.


Further, he said, as Indian industry is witnessing huge demand from overseas clients, BPO has now transformed from just a support business to a value enhanced end-to-end solution.

Nasscom Chairman Harsh Manglik said Earlier, companies were looking at India as a cost effective destination with a huge English speaking population, now that is changing. According to Nasscom, BPO business accounts for 25 per cent of countrys IT exports, has presence in 50 cities in the country and provides employment for 4.5 million people.

Indias BPO spend accounted for 34 per cent of global spend in 2009. The Nasscom data said growth of small and medium enterprises will act as an agent for the predicted growth of the segment. The segment will see mix of integrated pure play and captive organisations focusing on niche geographical areas, service lines and verticals. The long term potential for the BPO industry is immense- the addressable market for BPO services is expected to expand four fold to USD 895-980 billion, representing an opportunity which is 50 per cent bigger than the overall IT opportunity.

On European crisis, Mittal said, export-driven sector has not seen any adverse impact from the debt crisis. On the proposed bill to tax outbound calls by the US senate, Manglik said We dont see an impact of a proposed bill to tax outbound BPO calls from US going offshore, as outbound calls contribute to only about 2 to 3 per cent of the business from the US. Earlier, US Senator Charles Schumer had proposed to introduce a bill that will levy tax of 25 cents on each outbound call originating from the US.

http://www.offshoringtimes.com/

Vantagens do BPO

Economia - Ao terceirizar funções que anteriormente eram realizados na casa, empresas são capazes de reduzir os níveis de seus funcionários e outros custos relacionados, tais como o recrutamento , supervisão, salários e benefícios . Ao terceirizar uma função de capital intensivo , você também pode reduzir os custos da obsolescência dos equipamentos e depreciação. Uma parcela de suas economias de custo vai para o contratante , mas os fornecedores de outsourcing têm um controlo mais apertado de benefícios e executar estruturas mais magro em cima. Eles também sabem como lidar com vendedores que servem à função que eles estão oferecendo e, portanto, são capazes de passar para a sua empresa os benefícios derivados da compra a granel e eficaz leasing.


Qualidade de serviço - Porque a sua empresa é o cliente contratante , você irá experimentar uma " atitude can-do ", que nem sempre pode ser exibido por uma equipe in-house.

Mais fundos de capital - Terceirização reduz a necessidade de investir capital em funções de negócio non-core , liberando capital para investir em fins lucrativos aspectos do negócio .

Estado-da- arte da tecnologia - Terceirizados tem que gastar tempo e dinheiro com os equipamentos mais atuais e em treinamento de funcionários para permanecer competitiva. Ao terceirizar algumas áreas, você tem a certeza de receber os serviços mais eficientes e os mais recentes avanços tecnológicos nessa função específica.

A estabilidade dos preços - Ao assinar um contrato para terceirizar , você provavelmente será capaz de obter preços estáveis , eliminando a necessidade futura de loja. preços estáveis permite à empresa as despesas de orçamento de funcionamento e as compras de capital , mais precisamente, embora potencialmente prevenir o risco de despesas surpresa.

Novos parceiros de negócios - Terceirizados claramente desejam ser vistos como seu parceiro de negócios. E como um parceiro de negócios, eles partilham o desejo de manter sua empresa funcionando com seu potencial máximo. Através deste acordo parceiro de negócios, empresas de terceirização estão ansiosos para introduzi-lo a outros contratantes para ajudar nesse objetivo.

Mais tempo para se concentrar nas suas actividades principais - Você não pode negligenciar este benefício intangível do outsourcing. Se uma empresa está a ser bem sucedido e rentável , a gestão é necessário gastar tempo planejando e direcionando as estratégias de negócio da empresa e não perder tempo se preocupando com a gestão de certas funções administrativas ou auxiliares.
http://www.offshoringtimes.com/